کارگران شیفت شب چه کاری می توانند انجام دهند تا احساس بهتری داشته باشند؟


کاوش کنید

یک سوال برای سارا چلاپا، متخصص علوم اعصاب در دانشگاه کلن که مطالعه می کند چگونه خواب و ریتم های شبانه روزی بر خلق و خو، شناخت و فعالیت مغز انسان تأثیر می گذارد.

عکس از مرکز درمان های محیطی

کارگران شیفت شب چه کاری می توانند انجام دهند تا احساس بهتری داشته باشند؟

Oیافته‌های شما نشان می‌دهد که زمان غذا برای خلق و خوی مهم است. به همین دلیل است که ما مطالعه جدید خود را که در مجله منتشر شده است، عنوان کردیم مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم, “غذا خوردن در روز از آسیب پذیری خلق و خو در کار شبانه جلوگیری می کند.” ممکن است مفید باشد اگر کارگران شب در میزان کالری مصرف شده و به خصوص کربوهیدرات های مصرفی در شب تجدید نظر کنند. کارگران شیفت اغلب ناهماهنگی شبانه روزی را تجربه می کنند، ناهماهنگی بین ساعت شبانه روزی مرکزی آنها در مغز و رفتارهای روزانه، مانند چرخه خواب/بیداری و روزه/غذا. آنها همچنین 25 تا 40 درصد بیشتر در معرض خطر افسردگی و اضطراب هستند. زمان غذا برای سلامت جسمی و رژیم غذایی برای خلق و خوی مهم است. به همین دلیل است که می‌خواستیم بدانیم آیا زمان‌بندی غذا می‌تواند برای سلامت روان نیز مفید باشد.

ما از یک پروتکل آزمایشگاهی 14 روزه کاملاً کنترل شده استفاده کردیم. به همین دلیل، ایجاد یک ترجمه مستقیم از مداخله وعده های غذایی در طول روز به برنامه های غذایی در کارگران شیفت زندگی واقعی یا جمعیت بیماران، چالش برانگیز است. برای تعیین اینکه آیا مداخلات زمان‌بندی وعده‌های غذایی می‌تواند از حالت‌های خلقی افسرده و مضطرب در نوبت‌کاران جلوگیری کند، که تا 20 درصد از نیروی کار در جوامع صنعتی را تشکیل می‌دهند و مستقیماً مسئول بسیاری از خدمات بیمارستانی، کار در کارخانه و سایر خدمات ضروری هستند، نیاز است.

حتما بخوانید:
برخی از ابتدایی ترین نکاتی که هر کاربر کامپیوتر باید بداند

ما 19 شرکت کننده (12 مرد و 7 زن) را در یک مطالعه آزمایشگاهی که شامل چهار “روز” 28 ساعته بود، ثبت نام کردیم. در چهارمین “روز” چرخه های رفتاری آنها 12 ساعت معکوس شد و کار شبانه را شبیه سازی کرد. این باعث شد که ساعت های شبانه روزی آنها به هم نخورد. تعدادی از شرکت کنندگان را در یک گروه کنترل قرار دادیم که طبق یک چرخه 28 ساعته وعده های غذایی داشتند. این باعث شد که آنها در طول شب و روز غذا بخورند، زیرا کارگران شب اغلب غذا می خورند. گروه دیگر وعده های غذایی را در یک چرخه 24 ساعته می خوردند. بنابراین، فقط در طول روز غذا بخورید. ما دریافتیم که در طول شیفت شب شبیه سازی شده (روز 4)، آنهایی که در گروه اول، کنترل، در مقایسه با پایه (روز 1) سطح خلق و خوی شبه افسردگی و اضطراب بیشتری داشتند. با این حال، در طول شب کاری شبیه سازی شده در گروهی که فقط در روز غذا می خوردند، چنین بدتر شدن سطح خلق و خوی اتفاق نیفتاد. و کسانی که دارای درجه بیشتری از ناهماهنگی درونی شبانه روزی بودند، ناهماهنگی بین ریتم های شبانه روزی درون زا در بدن، خلق و خوی بیشتر شبیه افسردگی و اضطراب را تجربه کردند.

چه مکانیسم های بالقوه ای ممکن است زمینه ساز این ارتباط بین غذا خوردن در طول روز و سلامت روان باشد؟ ما قبلاً در همان آزمایش آزمایشگاهی نشان دادیم که شرکت‌کنندگانی که در شب و روز غذا می‌خوردند، در طول شیفت شب شبیه‌سازی شده، عدم تحمل گلوکز بیشتری داشتند. در طول شب کاری شبیه سازی شده در گروهی که فقط در روز غذا می خوردند، چنین تغییراتی اتفاق نیفتاد. از آنجایی که سطوح بالای گلوکز با افسردگی مرتبط است، اثرات مفید غذا خوردن در طول روز بر تحمل گلوکز ممکن است به درک خلق و خو نیز گسترش یابد.

حتما بخوانید:
مزایای فروشگاه آنلاین تجهیزات پزشکی نسبت به بازار

تصویر اصلی: Mariusz Zawadzki / Shutterstock






منبع: khabar-shoma.ir

دیدگاهتان را بنویسید

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum instagram beğeni bayan escort - vip elit escort html nullednulled themesMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme BozdurmaNovagraMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme BozdurmaVodafone Mobil Ödeme Bozdurma