چگونه پچ پچ ذهن خود را آرام کنیم – شماره 98: ذهن


دبلیوهمهی ما آنجا بودیم. گیر کرده در سر خودمان ، در یک مکالمه دو دقیقه ای سه روز پیش ثابت شده ایم. ما آن را بارها و بارها تکرار می کنیم. من نباید بابا را کلیک می کردم. وقتی من بزرگ می شدم او همیشه آنقدر صبور بود. داریم خراب می کنیم صدا در سر ما از متحد به یك شرور تبدیل می شود ، فقط بی فایده روی همان چیزها بارها و بارها می چرخد.

ایتان کراس ، روانشناس تجربی و متخصص مغز و اعصاب در دانشگاه میشیگان ، می خواهد به ما بیاموزد که چگونه صداهای موجود در سر خود را کنترل کنیم. نه صدای بیماری روانی ، توجه کنید ، فقط صدای کمی است که همه ما داریم ، در حالی که روزهای خود را سپری می کنیم ، با نشاط (یا آزار دهنده) از زندگی خود صحبت می کنیم.

هدف این نیست که صحبت با خودمان را متوقف کنیم. این چیز بدی خواهد بود.

به گفته کراس ، صدای درونی ما می تواند یکی از بزرگترین نقاط قوت ما باشد – وقتی بتوانیم آنها را کنترل کنیم. این صداهای درونی می تواند ما را به دنیاهای دیگر بکشاند ، به ما امکان تصور گذشته متفاوت یا وضعیت هیجان انگیز آینده را می دهد ، اما آنها همچنین می توانند ما را در جهنمی که خود ساخته ایم گرفتار کنند.

در کتاب جدید خود ، پچ پچ: صدای موجود در ذهن ما ، چرا مهم است و نحوه استفاده از آنکراس خوانندگان را از طریق تعدادی استراتژی مختلف برای کنترل گفتگوی ذهنی منتقل می کند. یک استراتژی اصلی “گفتگوی خود از راه دور” است ، استفاده از زبان برای ایجاد فاصله ذهنی از خود. بهترین راه حل برای جلوگیری از یک مشکل کسب دیدگاه در مورد آن است. و راهی برای به دست آوردن این دیدگاه این است که با خود صحبت کنید گویی که فرد متفاوتی هستید. هیچ وقت نمی توانی مطمئن باشی که او چه فکری می کرد ، لیز. او ممکن است از پاسخ شما قدردانی کرده باشد.

من با Cross through Zoom در مورد اینکه چگونه می توانیم پچ پچ ذهنی را تعریف کنیم ، آنچه در مغز ما هنگام ترمز پچ پچ اتفاق می افتد و البته چگونگی کنترل این صدای خشن و چرخه ای در سرمان صحبت کردم.

ذهن آرام: ایتان کراس ، نویسنده پچ پچوی می گوید: “او می خواست كه ما واقعاً بفهمیم كه چه چیزی را در مورد پچ پچ می دانیم ، چرا آن را تجربه می كنیم و چگونه با آن كنار می آییم.” “من همیشه علاقه زیادی به ترجمه آنچه در مورد دیگران می دانیم داشتیم ، بنابراین فقط دانشمندان نیستند که در مورد آن صحبت می کنند.”با احترام از Ethan Cross

پچ پچ چیست؟

وقتی مشکلی را تجربه می کنیم ، غالباً توجه خود را معطوف می کنیم تا بتوانیم آن را درک کنیم. اما ما اغلب گیر می کنیم. ما خراب می کنیم ، نگرانیم ، سقوط می کنیم. حباب زدن به آن زنجیره های فکری منفی اشاره دارد که مشخصه این تجربه تأخیر است. این ممکن است شامل پایداری برای گذشته باشد ، که ما آن را تجربه می نامیم ، پایداری برای آینده ، ما آن را اضطراب می نامیم. این پچ پچ است.

چگونه می توانید تفاوت بین جریان طبیعی هوشیاری خود و زمانی که شروع به وارد کردن مارپیچ پچ پچ می کنید ، تشخیص دهید؟

این معمولاً زمانی اتفاق می افتد که می بینید همان چیزها را بارها و بارها تکرار می کنید. به جای ارائه راه حل روشن تر ، عینی تر برای یک مسئله. و متوجه می شوید که این افکار منفی واقعاً شروع به جلوگیری از انجام کارهای دیگر به روشهایی می کنند که می توانند نتیجه معکوس بدهند. فکر می کنم بیشتر اوقات که مردم در حال غر زدن هستند ، آنها این موضوع را می دانند.

ذهن انسان تکامل نمی یابد تا همیشه در لحظه باشد.

تأثیرات پچ پچ چیست؟

واقعاً می تواند فکر کردن و عملکرد خوب را برای ما دشوار کند. و یکی از دلایل اصلی این امر این است که شما در هر زمان فقط توانایی های زیادی برای تمرکز دارید. بنابراین ، اگر تمام تمرکزتان روی پچ پچ شماست ، موفق باشید کاری انجام دهید.

این امر همچنین می تواند عواقب اجتماعی به همراه داشته باشد. وقتی ما پچ پچ را تجربه می کنیم ، اغلب می تواند منجر به افزایش اصطکاک در روابط ما شود. و می توانید آن را به روش های مختلف انجام دهید. ما به سراغ افراد دیگر می رویم و در مورد مشکلات خود صحبت می کنیم و مدام در مورد آنها صحبت می کنیم و مدام صحبت می کنیم ، و این باعث دفع افراد دیگر می شود. یا وقتی احساسات منفی فزاینده ای را تجربه می کنیم ، اغلب می توانیم خود را به سمت افراد دیگر بیندازیم. ما احساسات خود را به آنها منتقل می کنیم.

آنچه باعث پچ پچ می شود این است که یک تجربه استرس زا داشته باشید و آن را طولانی کنید. استرس به خودی خود بد نیست. آنچه باعث بدتر شدن استرس می شود ، این است که با گذشت زمان طولانی می شود و این در واقع پچ پچ است.

چگونه پچ پچ را سرکوب کنیم؟

استراتژی های مختلف برای افراد مختلف در شرایط مختلف کارساز است. و در واقع ترکیبی از استراتژی ها است. وقتی حرف می زنم ، چند کار می کنم. من یک مکالمه از راه دور خواهم داشت من یک فاصله موقت انجام می دهم. من چند مشاور گپ دارم که به من کمک می کند دیدگاهی ارائه دهم. اینها افرادی نیستند که به آنها نزدیک ترم ، اما افرادی هستند که وقتی با چیزی دست و پنجه نرم می کنم ماهرانه به من کمک می کنند. من همچنین در طبیعت قدم می زنم و دفتر اطراف خود را مرتب می کنم.

Sapolsky_TH-F1

که در پچ پچ شما در مورد چگونگی متوقف کردن مارپیچ مخصوصاً بد با صحبت کردن در نام خود صحبت می کنید. این برای من جذاب است ، این ایده که آنچه ما خود را در زندگی خصوصی خودمان می نامیم واقعاً تأثیرات محسوسی دارد.

ما می دانیم که توصیه های دیگران برای دیگران بسیار آسان تر از این است که خود آنها این توصیه ها را انجام دهند. و آنچه ما آموخته ایم این است که زبان ابزاری را در اختیار ما قرار می دهد تا مشکلات خود را بیاموزیم ، گویی که با شخص دیگری صحبت می کنیم. شامل استفاده از نام کوچک شما و سایر ضمایر غیر اول شخص مانند “شما” یا “او” یا “او” است. این یک خود گفتاری از راه دور است. این ابزاری است که بسیاری از مردم بدون اینکه واقعاً بفهمند چگونه کار می کند ، می لنگند. کارهای آزمایشگاهی نشان می دهد که این ابزار به شما فضای ذهنی کمی ، فاصله روانشناختی مشخصی از مشکلات ما می دهد ، که به شما کمک می کند در مورد چگونگی کنار آمدن با شرایط توصیه های سازنده تری به خود بدهید.

چرا شما فکر می کنید؟

ایده این است که وقتی از نامی برای مراجعه به خود استفاده می کنید ، تقریباً مانند تغییر خودکار دیدگاه است. این دیدگاه شما را عوض می کند زیرا شما خیلی عادت دارید که هنگام صحبت با دیگران از این قسمتهای گفتار استفاده کنید.

آیا مهم است نام شما چیست؟ نام ، نام خانوادگی ، نام مستعار؟

ما به طور سیستماتیک تحقیق نکرده ایم که آیا این است ، می دانید ، “خوب ، اتان ، شما می توانید این کار را انجام دهید” یا “خوب ، مرد الکترونیکی ،” یا مواردی از این دست. ما بر این باوریم که دلیل بسیار مفید بودن اسامی و ضمایر این است که آنها بخشهایی از گفتار هستند که تقریباً هنگامی که به افراد دیگر فکر می کنیم و آنها را معالجه می کنیم تقریباً منحصراً از آنها استفاده می کنیم. ما می دانیم که با کودکان می توانید با تصور اینکه آنها یک ابرقهرمان هستند ، مزایایی کسب کنید. این اثر بتمن نامیده می شود ، جایی که اگر کودک با مشکلی دست و پنجه نرم می کند ، شما جمله ای مانند “خوب می گویید.” مت ، بتمن در این شرایط چه خواهد کرد؟ تصور کنید که بتمن هستید و مشکل را پشت سر می گذارید. ”

وقتی توسط شخص دیگری طرد شوید ، نمی دانید چه کاری باید انجام دهید. ما معتقدیم که کمک می کند تا در مورد تجربه شخصی شما نه در اول شخص ، بلکه با استفاده از نسخه عمومی شما صحبت کنیم. آنچه ما دریافتیم این است که این یک ابزار زبانی است که به مردم کمک می کند تا تجربیات منفی خود را درک کنند. این تجربه را از شما دور می کند. نه تنها من ، بلکه دنیا را هم تجربه می کنم. هر کسی که چنین چیزی را تجربه کند ، اینگونه پاسخ خواهد داد. این مسافت به شما فاصله می دهد و به شما کمک می کند تا تجربه خود را عادی کنید.

ذهن انسان تکامل نمی یابد تا همیشه در لحظه باشد.

که در پچ پچ شما می گویید که طبیعت ، حتی طبیعت مجازی نیز می تواند بر صدای درونی ما تأثیر مثبت بگذارد.

آره. ایده اینکه چرا طبیعت می تواند بسیار مفید باشد این است که توانایی شارژ مجدد را به ما جلب می کند. و نحوه انجام این کار با جلب توجه ما به چیزهایی است که برای ما جالب است ، اما برای درک مفهوم آنها نیازی به پهنای باند زیادی نیست. ماهیت مجازی هنوز هم ممکن است تأثیر مثبتی داشته باشد ، اما به نظر می رسد رابطه ای بین دوز و پاسخ وجود دارد. بنابراین هرچه تجربه واقعی شدیدتر و فریبنده تر باشد ، سود آن بیشتر خواهد بود. مکانیسم دیگری که توضیح می دهد چگونه طبیعت می تواند مفید باشد با تشویق احساس هیبت است. این احساس که شما در حضور چیزی عظیم هستید که نمی توانید توضیح دهید. این به شما احساس دیدگاه می دهد ، باعث می شود نگرانی های شما کوچکتر شود.

چرا مغز ما پچ پچ می کند؟

وقتی احساسات منفی را تجربه می کنیم و می خواهیم احساسات خود را تجزیه و تحلیل کنیم ، غالباً با کنار گذاشتن روشهای دیگر تفکر در مورد رویداد که می تواند احساس بهتری در ما ایجاد کند ، به تجربه نزدیک می شویم. این باعث می شود که در یک چرخه منفی تفکر و احساس فرو برویم ، جایی که در آنچه احساس کرده ایم و احساس می کنیم از نوعی فکر کنیم که گیر می کنیم. این تجربه روانشناختی مربوط به افزایش فعالیت در شبکه های مغزی است که از پردازش خود ارجاعی و عاطفی در مغز پشتیبانی می کنند. در مورد چرایی این اتفاق ، این یک مورد واکنش انطباقی است – درگیر انعکاس خود برای حل مسئله – که در شرایط خاص از خط خارج می شود.

مارپیچ پچ پچ در مغز چگونه است؟

ما شاهد افزایش میزان فعال شدن در شبکه ای از مناطق مغزی هستیم که وقتی به خود فکر می کنیم در مقایسه با افراد دیگر فعال هستند. بنابراین این شبکه از درمان خود ارجاعی ، که بیشتر در افراد مضطرب و افسرده بالینی فعالیت می کند ، هنگام تماشای افرادی که پچ پچ می کنند نیز فعال است.

و شبکه خود مرجع چیست؟

این یک گروه از مناطق در امتداد خط میانی قشر است: تکینگی پشتی ، تکینگی خلفی – این همان شبکه ای است که وقتی فرد را در اسکنر مغز قرار می دهید و به او اجازه می دهید در مورد همه چیز فکر کند ، روشن می شود. افکار آنها به طور طبیعی به تجارب مستقل منحرف می شود. پس خودتان فکر کنید. این چیزی است که وقتی افراد در این کشورها برای گپ زدن حضور دارند ، فعالیت بیشتری دارد.

برای حمایت از این ایده ها چه نوع آزمایشی انجام داده اید؟

ما در مغز با مکالمه از راه دور با خود ، در زمینه پردازش خود ارجاع و پردازش احساسی ، کارهایی انجام دادیم. نکته جالب در مورد تصویربرداری از مغز این است که در شبکه های پردازش خود ارجاعی و عاطفی کمتر شاهد فعالیت هستیم ، اما افزایش بیشتری در فعال سازی در شبکه های کنترل شناختی که اغلب هنگام تلاش برای تنظیم آنها استفاده می شود ، مشاهده نمی کنیم. ایده پشت این مسئله این است که کنترل احساسات ما دشوار است. اما استفاده از این تغییرات زبان کمی راحت تر است. تغییراتی که آنها در دیدگاه های مردم ایجاد می کنند کمی آسان تر است. و ما فکر می کنیم بخشی از این دلیل این است که دقیقاً نحوه ارتباط اسامی با تفکر در مورد افراد دیگر است.

در حال حاضر در فرهنگ عامه گرایشی به سمت ذهن آگاهی وجود دارد. درباره ی این چه حسی داری؟

به نظر من توجه زیاد است. و من فکر می کنم بسیاری از داده های عالی در پشت آن وجود دارد. تنها نکته ای که می توانم در مورد احتیاط داشته باشم این است که یکی از ابزارها در میان بسیاری از موارد است. من فکر می کنم چالش این است که بفهمیم چگونه ابزارهای مختلف با هم کار می کنند. پیام پشت توجه گاهی اوقات به مفهوم “شما همیشه باید در لحظه باشید” بسیار دور می شود. ذهن انسان تکامل نمی یابد که همیشه در یک لحظه باشد و ما می توانیم با تفکر در مورد گذشته و آینده از سفر در زمان بسیار بهره مند شویم. بنابراین من فکر می کنم چالش این است که بفهمیم چگونه می توانیم به جای اینکه به آنها بگوییم وقتی ناراحت هستید ماشین سفر در زمان را خاموش کنند ، به افراد کمک می کنیم بدون اینکه گیر بیفتند ، در زمان خود با سرعت بیشتری سفر کنند.

آیا پچ پچ می تواند مثمر ثمر باشد؟

صدای درونی اغلب شگفت انگیز است. این یک قدرت فوق العاده است. این به ما کمک می کند کارهای مختلفی انجام دهیم. من پچ پچ را با حالت غیرمولد صدای درونی برابر می دانم. بنابراین من فکر می کنم هنگامی که شما مشغول گفتگو هستید ، به چرخه هایی فکر می کنید ، دیگر ما در مورد عملکرد صحبت نمی کنیم. ما در مورد مخالف صحبت می کنیم. اما این بدان معنا نیست که هدف باید خفه کردن صدای درونی ما یا توقف صحبت با خود باشد. فکر می کنم این چیز بدی باشد. چالش این است که بفهمید چگونه با خود صحبت کنید و از زبان برای ارزیابی مشکلات خود بدون گرفتار شدن در پچ پچ استفاده کنید.

لیز گرین سردبیر اصلی این روزنامه است ناوتیلوس

تصویر قلع: GoodStudio / Shutterstock




منبع: khabar-shoma.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*