[ad_1]

چه مداخلاتی باعث خوشحالی ما می شود؟ چه چیزی کار نمی کند؟ و اگر چیزی کارساز است ، چقدر مفید است؟پیکسابای

منn “All Eyes on Me” ، آهنگی از Netflix ویژه ویژه او داخل، بو بورنهام ، کمدین ، ​​مکثی کرد تا بپرسد ، “آیا می خواهید یک داستان خنده دار بشنوید؟” او به ما گفت که پنج سال پیش اجراهای زنده خود را ترک کرد زیرا وحشت شدید داشت. او این زمان را صرف تلاش برای بهبود ذهنی کرد. “میدونی چیه؟” من من کردم“برنوم می گوید. او خوب است.” در واقع ، خیلی بهتر ، در ژانویه 2020 ، من فکر کردم ، “می دانید چه چیزی ، من باید دوباره بازی را شروع کنم.” او نوعی زاهد بود. وقت آن بود که درستش کنیم ، او می گوید ، “و سپس ، جالبترین اتفاق افتاد …”

که البته همه گیری بود. داخل– که کل آن در یک اتاق فیلمبرداری شده است – تا حدی توضیحی در مورد چگونگی تأثیر قفل و زندگی آنلاین بر سلامت عاطفی او است. با این وجود جالب توجه است که مراقبت های بهداشتی اورژانس جهانی ذکر نشده است. برنهام ، اینجا و آنجا ، فقط به طور مبهم اشاره می کند. و با این حال او روشن است – یا حداقل شخصیت او نمایشنامه روشن است – که نقطه تولید است داخل او مجبور بود به تمرین ادامه دهد ، احساس افسردگی و افکار خودکشی را دفع کند ، مبارزه ای که به سختی تحمل می کرد. یک مطالعه طولی اخیر توسط یک گروه بین المللی از شرکت کنندگان نشان داد که از آوریل تا سپتامبر 2020 ، علائم افسردگی ، و همچنین افکار و رفتارهای خودکشی ، به طور قابل توجهی افزایش می یابد (اگرچه استرس حاد کاهش می یابد)

هیچ راز خوشبختی و بینشی نیست که سعادت را به همراه آورد.

اما ممکن است تعجب کنید این مراقبت های بهداشت روان چیست؟ چه مداخلاتی باعث خوشحالی ما می شود؟ چه چیزی کار نمی کند؟ و اگر چیزی کارساز است ، چقدر مفید است؟

خوشبختانه ، پاسخ این سوالات در متاآنالیز اخیر منتشر شده در ، به طور کامل بررسی شده است طبیعت رفتار انسان. اندازه این “بررسی سیستماتیک” در مقایسه با اکثر آزمایش های فردی غول آسا است. محققان با هدایت جوپ ون آگلرن ، از انستیتوی تحقیقات بهداشتی و پزشکی استرالیای جنوبی ، نتایج 393 آزمایش کنترل شده تصادفی را با مشارکت 53288 شرکت کننده در تحقیق جمع کردند. برخی از این شرکت کنندگان بیماری روانی ، بیماری جسمی یا هیچ یک (جمعیت “غیر بالینی”) نداشتند. بهتر است یکباره به بسیاری از تحقیقات بپردازید و ببینید آیا روند کلی وجود دارد ، به ویژه هنگامی که “اندازه اثر” کوچک باشد. (به عنوان مثال ، پوشیدن روسری در یک روز سرد تأثیر کمی در احساس گرما نسبت به پوشیدن پارک دارد.) معلوم می شود که بله ، برخی از مداخلات انجام دادن کار کردن

منظور از “مداخله” محققان خودیاری یا کاری نیست که فرد می تواند برای خودش انجام دهد. منظور آنها همان کاری است که یک شخص (به عنوان یک درمانگر) می تواند برای افزایش شادی دیگران انجام دهد. علاوه بر مزایای آشکار ، خوشبختانه مداخلات موفقیت آمیز با بهبود رشد ، سلامتی و طول عمر نیز همراه است. برخی از مداخلات بر ایجاد تعهد برای تغییر ، ایجاد احساس امید و تمرکز بر پذیرش بیش از کنترل زندگی فرد متمرکز است. این روشها به طور گسترده به عنوان درمان پذیرش و صحافی شناخته می شوند و تأثیر کمی تا متوسط ​​قابل توجهی بر شادی دارند.

درمان شناختی-رفتاری ، روشی رایج که در مکالمه درمانی استفاده می شود ، به دنبال بهبود شادی با تغییر افکار است – برای متوقف کردن مدل سازی افکار که منجر به ناراحتی می شود ، و یادگیری مهارت هایی برای تنظیم عاطفی و نحوه ارزیابی وقایع یا جنبه های زندگی در زندگی بیشتر راه مثبت برخی از آنها از خرد رواقی الهام گرفته شده اند. وقتی روی افراد مبتلا به بیماری روانی اعمال می شود ، تأثیر آن تا حد کمی یا متوسط ​​بود ، اما به نظر نمی رسد که تأثیر قابل توجهی روی جمعیت عمومی داشته باشد.

روشی که به ویژه به خوبی کار کرده است یکی از دشوارترین توصیف ها است: مداخلات روانشناختی مثبت چند جز. محققان روانشناسی مثبت بر این نکته متمرکز هستند که چگونه افرادی که از اختلالات روانی یا نقصان رنج نمی برند می توانند از نظر فکری و عاطفی رشد کنند. معمولاً مداخله ای از این دست بسته تمرینی است که برخی از آنها ممکن است بر نقاط قوت شخصیت ، احساساتی مانند قدردانی ، ایده لذت بردن و دعوت برای شمردن برکات تمرکز داشته باشد. اگرچه در کل تأثیر کمی دارد ، اما میزان تأثیر آن بیشتر از مطالعاتی است که فقط از یک مداخله روانشناختی مثبت استفاده شده است. بنابراین تمرکز بر خوشبختی با چندین روش مفید است.

یکی از بزرگترین تأثیرات ناشی از مداخلات مبتنی بر توجه است. ذهن آگاهی شامل یادگیری تمرکز بر وضعیت حسی فوری ، تنفس یا برخی تجسم ها و پرهیز از تفکر در مورد مکان های دیگر ، گذشته یا آینده است. این اثرات تأثیر اندکی تا متوسط ​​بر جمعیت جسمی بیمار و غیر بالینی داشت ، اما تأثیر متوسط ​​یا زیادی بر روی افراد مبتلا به بیماری روانی داشت. با این حال ، مداخلات یادآوری کننده ، که به مرور قسمت های گذشته و ادغام آنها در تفکر مثبت تر می پردازند ، تأثیر مثبت کمی نیز دارند ، اگرچه ضد آگاهی هستند.

متأسفانه ، هیچ یک از 16 گروه مداخله تأثیر چندانی نشان نداد. اثرات بهترین – مداخلات روانشناختی مبتنی بر توجه و چند ملفه – در بهترین حالت متوسط ​​بود.

خوشبختانه به نظر می رسد هیچ یک از آنها کاری انجام نمی دهند بدتر. اما باید به یاد داشته باشیم که این فراتحلیل ، و همچنین تحقیقاتی که بررسی می کند ، از داده های جمع شده استفاده می کند. یعنی آنها پاسخ بسیاری از افراد را به طور متوسط ​​ارائه می دهند. اگرچه این برای تعیین اینکه آیا چیزی کار می کند بسیار مهم است بطور کلی، این تغییرات اصلی را پنهان می کند: چیزی برای بعضی از افراد در بعضی موقعیت ها واقعاً خوب است و برای دیگران در موقعیت های دیگر بی فایده (یا شاید حتی مضر) باشد. فقط به این دلیل که تأثیر کمی دارد ، به این معنی نیست که در یک زمان خاص تأثیر زیادی (یا بی تأثیر ، یا حتی تأثیر منفی) روی یک فرد خاص نخواهد داشت. حتی توجه خطرات خودش را دارد.

یک مثال از مداخله ای که تجزیه و تحلیل نشان داد هیچ چیز خوبی ندارد “سه چیز خوب” است. ایده این است که نوشتن یا فکر کردن در مورد سه اتفاق خوب که معمولاً در این اواخر برای شما اتفاق افتاده است و فکر کردن در مورد اینکه چرا این اتفاقات افتاده است می تواند بهزیستی ذهنی شما را افزایش دهد. برخی دیگر شامل نوشتن رسا و ارائه بهترین خود ممکن است.

بگیر ناوتیلوس بولتن

جدیدترین و محبوب ترین مقالات در صندوق ورودی شما تحویل داده می شوند!

وسوسه انگیز است که فکر کنید متاآنالیز می تواند آخرین کلمه را برای هر موضوعی ارائه دهد. با این حال ، همانطور که نویسندگان بارها و بارها اشاره می کنند ، بسیاری از مطالعات مورد استفاده در فراتحلیل از کیفیت پایین برخوردار هستند ، که باید تا حدودی اعتماد ما به صحت یافته ها را کاهش دهد. با این حال درمانگران و سایر افرادی که وظیفه آنها کمک به افرادی است که از ناراحتی رنج می برند ، متوجه می شوند که این نتایج مورد توجه عملی قرار می گیرند.

و خوشبختانه برای کسانی که مایل به درمان نیستند ، دانش زیادی در مورد آنچه می توانید انجام دهید تا بر خوشبختی خود تأثیر بگذارد وجود دارد. دانستن آنچه که به طور قابل اعتماد شادی شما را کاهش می دهد ، آغاز کار است. مواردی مانند رابطه ناپایدار با یک همکار ، رئیس یا همسر ، استرس مزمن و کنترل ضعیف در زندگی شما.

چه چیزی باعث خوشحالی مردم می شود؟ البته پول و ورزش ، اما بیشترین تأثیر ناشی از گذراندن وقت با دوستان و خانواده است – حتی برای افراد درونگرا. این بهترین کاری است که می توانید برای شادتر و سالم تر شدن انجام دهید. منزوی بودن اجتماعی مشکلات زیادی را به دنبال دارد. باید توجه داشته باشم که همه گیری برای اکثر مردم به انزوای اجتماعی احتیاج ندارد ، زیرا تعاملات قابل توجهی می تواند از طریق تماس تلفنی یا ویدیویی رخ دهد. به همین دلیل است که ممکن است شنیده باشید برخی افراد دیگران را به گفتن “فاصله فیزیکی” به جای “فاصله اجتماعی” ترغیب می کنند. با این حال ، تعامل در شبکه های اجتماعی کافی نیست.

متاآنالیز بیشتر تأکید می کند که هیچ راز سعادت ، سعادت وجود ندارد. اینجوری کار نمیکنه همانطور که توسط روانشناس اجتماعی جاناتان هایت اشاره شد ، ج فرضیه خوشبختی: یافتن حقیقت مدرن در حکمت باستان، ما باید به فکر بهبود شادی به عنوان چیزی که تمرین می کنیم باشیم. در “گه” آهنگی از داخل در مورد چنین احساسی ، برنهام آواز می خواند ، “به سقف خیره شده و منتظر از بین رفتن این احساس است ، اما از بین نخواهد رفت.”

خوب ، هیچ گهی شادتر بودن در حال تغییر عادت های شما است – اینکه چگونه زندگی خود را زندگی می کنید ، چگونه فکر می کنید و چگونه به موقعیت ها نزدیک می شوید. این کار به مرور زمان نیاز دارد. ترفند این است که آن را بخشی از برنامه روزانه خود کنید.

جیم دیویس استاد گروه علوم شناختی دانشگاه کارلتون است. او میزبان پادکست برنده جایزه Minding the Brain است. کتاب جدید او ، بودن شخصی که سگ شما فکر می کند شما هستید: علم بهتر شماست، در فوریه 2021 بیرون آمد.



[ad_2]

منبع: khabar-shoma.ir