آیا ذهن آگاهی شما را منطقی تر می کند یا فقط شادتر؟


دلگرم کننده است که بدانید فقط توجه به جزئیات محیط می تواند شما را کمی منطقی تر کند.تصویرگری توسط yulianas / Shutterstock

دبلیوآیا دوست دارید منطقی تر باشید؟ البته. چه کسی نمی خواهد منطقی تر رفتار کند و فکر کند؟ خبر خوب: یک مطالعه جدید توسط الن لانگر ، روانشناس هاروارد نشان می دهد که توجه یا حداقل جنبه ای از آن ممکن است کمک کند. با اصطلاح “ذهن آگاهی” – یکی از ویژگی های بودیسم برای هزاران سال و موضوع تحقیقات علمی برای چندین دهه – منظور از بیشتر مردم یک حالت روانی است که می توانید در آن باشید. بیایید امتحان کنیم

به احساسات فعلی خود – احساس پشت به صندلی یا وزن گوشی در دست – توجه کنید. به افکار و احساساتی که در ذهن شما سوسو می زند توجه کنید. آنها را “قضاوت” نکنید. فقط توجه کنید که آنها آنجا هستند. اگر متوجه شدید که حوادث گذشته یا احتمالی آینده را در تخیل خود وارد می کنید ، اجازه دهید این احساسات ، افکار و احساسات فعلی شما را منحرف کرده و دوباره مرور کنند. خیلی سخت نیست ، درسته؟ مراقبت برای چند ثانیه آسان است. مراقبت یک ساعته بسیار دشوار است.

به نظر می رسد هوشیاری تعصب شناختی را کاهش می دهد ، اما این نتایج باید به دقت تفسیر شوند.

یکی از راه های ترغیب افراد به احتیاط بیشتر این است که از آنها بخواهید سعی کنند موارد بیشتری را مشاهده کنند و یکی از راه های اندازه گیری ذهن آگاهی اندازه گیری توانایی آنها در انجام این کار است. لانگر و همکارش فیلیپ میمین از دانشگاه فیرفیلد از این جنبه توجه استفاده کردند تا سعی کنند این دشمن آشنا عقلانیت ، سوگیری شناختی را کاهش دهند. برای بیش از 100 روش سیستماتیک که غیر منطقی به جهان فکر می کنیم ، اسامی وجود دارد. اما این احتمال وجود دارد که بسیاری از آنها نام های متعددی برای همان روند اساسی روانشناختی باشند. (من و همکارم به شوخی تماس می گیریم) (تمایل به دادن نام های جدید به چیزهایی که قبلاً نام دارند) اعتیاد به مک کی دیویسکه ممکن است اولین تعصب باشد که در نتیجه خود نشان داده شده است.)

مایمین و لانگر 109 نفر را به طور تصادفی به یک گروه کنترل “بی معنی” ، یک گروه “ضعیف فکر” و یک گروه “دقیق” تقسیم کردند. گروه کم توجه مورد علاقه خود را از بین دو مدل نقاط تصادفی با مثلث های خوب انتخاب کردند. گروه توجه به دو تصویر کمی تصادفی کمتر نگاه کردند و تفاوتهای سختی را یافتند. آنها سپس به یک باره به دو تصویر تقریباً یکسان از یک دسته میوه نگاه کردند و سعی کردند بفهمند کدام میوه از یک توده از بین رفته است. میمین و لانگر توجه مردم را با استفاده از یک نظرسنجی ، به ویژه یک اندازه گیری 14 نقطه ای که متمرکز بر انعطاف پذیری تفکر و مشاهده چیزهای جدید بود (مفهوم کاملاً پذیرفته شده غربی از ذهن آگاهی) اندازه گیری کردند.

نتایج تأیید می کند که گروه توجه ، در نتیجه توجهی که به وظیفه خود نشان داده اند ، در واقع توجه بوده و گروه های بی فکر و کم هوشی نیز چنین نبوده اند.

افراد در گروه توجه از نظر سوگیری نیز منطقی ترند. مایمین و لانگر از آنها س ofالاتی را اندازه گیری کردند که 22 سوگیری شناختی را اندازه گیری کرد که محققان دریافتند. اینها شامل توهم تصادفی است (تصور اینکه اندازه یک چیز به ویژه از دسته عمومی بزرگتر است ، با بیشتر متداول بودن بانکداران جمهوری خواه از بانکداران) و اوهام قمارباز (با این فکر که یک بار سکه می چرخانید و چند بار “سر” می گیرید) ، “Tails” در رول بعدی بیشتر از 50٪ خواهد بود). آنها دریافتند که این گروه متفکر در 19 مورد از 22 تعصب بهبود یافته است.

به نظر می رسد توجه باعث کاهش سوگیری شناختی می شود ، اما این نتایج باید با دقت تفسیر شود. یک چیز ، اگرچه ادعا می شود که به طور کلی توجه را متمرکز کرده است ، اما مشخص نیست که مداخله در مطالعه و اقدامات پیشگیرانه به آنچه مردم معمولاً به عنوان توجه درک می کنند ، می رسد. به عنوان مثال ، آموزش شامل درخواست از مردم برای جستجوی تفاوت بین تصاویر بود ، و میزان توجه لانگر ، که محققان از آن به عنوان یک اقدام پیشگیرانه استفاده کردند ، س questionsالاتی راجع به نامزدی ، جستجوی جدید و ایجاد تازگی مطرح کردند. اگرچه دانشمندان این معیار را تأیید کرده و دریافتند که این امر با بسیاری از موارد ارتباط دارد ، اما ما امیدواریم که ذهن آگاهی چنین کاری را انجام دهد ، نه مداخله و نه مقیاس شامل تفکر درباره آینده ، قضاوت در مورد افکار ، تمرکز یا مراقبه توجه نیست (عمل شما انجام می شود چیزی جز نشستن ، یا گاهی راه رفتن و توجه به اینجا و اکنون). بنابراین ، این مطالعه هیچ دلیلی بر بهبود عقلانیت شما با دقت در نحوه برخورد با افکار خود نشان نمی دهد.

شاید بهتر باشد این یافته ها تفسیر شود که نشان می دهد با تشویق افراد به توجه بیشتر به محیط اطراف می توان تعصب شناختی را کاهش داد ، این یک جنبه مهم توجه است که بسیاری از مردم معمولاً آن را به عنوان یک کاهش دهنده تصور می کنند. استرس ، که به طور منظم و به اندازه کافی انجام می شود ، می تواند به زندگی شادتری منجر شود.

بگیر ناوتیلوس بولتن

جدیدترین و محبوب ترین مقالات در صندوق ورودی شما تحویل داده می شوند!

حیف است که مردم معمولاً خیلی مراقب نیستند. مطالعه ای در سال 2010 نشان داد که ذهن افراد 47 درصد از زمان سرگردان است و تنها فعالیتی که مردم به طور قابل اعتماد روی آن تمرکز می کنند عشق ورزیدن است. اگر نسبتاً خوب در مراقبه ذهن آگاهی آموزش دیده باشید ، می توانید همه کارها را با دقت انجام دهید.

آیا بهتر است مراقب باشید؟ برخی شواهد نشان می دهد که مردم اگر به کاری که انجام می دهند فکر کنند ، حتی اگر سرگرم کننده نباشد ، مانند شستن ظرف ها ، شادتر هستند. با این حال ، شواهدی وجود دارد که فکر کردن در مورد چیزهای شاد گذشته شما (نوستالژی) تحمل درد ، خلق و خوی مثبت ، همدلی و خلاقیت را افزایش می دهد و اضطراب ، بی حوصلگی و استرس را کاهش می دهد. بنابراین گرچه توجه به طور کلی خوب است ، اما ممکن است موردی برای تلاش نباشد هر کس لحظه وقتی مسافران تعطیلات مثلاً منتظر سفرهایشان هستند ، کمی خوشحالتر می شوند. این نتایج نشان می دهد که گاهی فکر کردن در مورد گذشته و آینده می تواند شما را خوشبخت کند.

دلگرم کننده است اگر بدانید که صرف توجه به جزئیات محیط خود ، آنچه لانگر “مشاهده فعال” می نامد ، می تواند شما را کمی منطقی تر کند.

جیم دیویس استاد گروه علوم شناختی دانشگاه کارلتون است. او نویسنده است تخیل: دانش بزرگترین قدرت ذهن شماست و پرچین شده: علمی چرا جوک ها باعث خندیدن ما می شود ، فیلم ها باعث گریه ما می شوند ، و دین باعث می شود با جهان احساس یک احساس کنیم. او میزبان پادکست برنده جایزه Minding the Brain است. کتاب جدید او ، بودن شخصی که سگ شما فکر می کند شما هستید: علم بهتر شماست، در فوریه 2021 منتشر شد.




منبع: khabar-shoma.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*